אלי כהן: "לא יודע אם הרפורמות יעזרו לאזרח. אני לא יועץ השקעות"

    איתי גדסי No Comments on אלי כהן: "לא יודע אם הרפורמות יעזרו לאזרח. אני לא יועץ השקעות"
    צילום: דודי וקנין
    1:49
    22.05.24
    נתי קאליש No Comments on בוילה יוקרתית באזור מרוחק: מסעו של האדמו"ר מויז'ניץ לאשדוד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אין לי תשובה לשאלה אם הרפורמה תעזור לאזרח. אני לא יועץ השקעות". כך אמר יו"ר הוועדה לרפורמות מבניות בכנסת ומקורבו של שר האוצר כחלון, ח"כ אלי כהן, בתשובה לשאלה שנשאל בזמן דיון בוועדה – האם הרפורמות והטבות המס ליזמים שהוועדה מקדמת יביאו להורדת מחירי הדירות ויסייעו לאזרחים מהשורה.

    כהן אמר את הדברים במהלך דיון בוועדה על הצעת חוק קרנות הריט. חוק הריט מיועד לעודד הקמת קרנות ריט – קרנות להשקעה בנדל"ן.

    חוק קרנות הריט מעניק פטור ממס שבח ליזמים שיעבירו נכסים מחברות לקרנות ריט, וכן אפשרות למנף את הקרנות עד 70% במקום 50% כיום. זאת, בתנאי שלפחות אחד מנכסי הקרן שתוקם הוא דיור להשכרה ולא משרדים. אלא שכלל לא ברור אם החוק יביא לבניית דיור חדש להשכרה או להעברת דיור קיים מחברות לקרנות כדי לקבל הטבות מס.

    חובב ינאי, רכז פעילות המשמר החברתי בכנסת, אמר בדיון: "מדובר בהצעת חוק עקומה שלא ברור לטובת מי היא מיועדת. לא מה תהיה עלות החוק למדינה בהפסד הכנסות ממסים, והיא עלולה להיות גבוהה בהרבה מההערכה הרשמית של 10 מיליון שקלים. ובכל מקרה, הטבת המס לא תגיע לשוכרי הדירות אלא לבעלי הון. לא ברור אם החברות יכניסו להטבה דירות טובות למגורים, נדל"ן משרדי או פילים לבנים ונכסי זבל. ובעיקר, לא ברור אם החקיקה הזאת תפורה לטובת חברת נדל"ן שרוצה לקבל הטבות מס ולשם כך הם יהפכו את החברות שלהן לקרנות. זה מאוד מטריד ואני קורא לוועדה לשקול היטב את הדברים".

    נציגת אגף התקציבים במשרד האוצר, מעיין נשר, אמרה בתשובה לשאלות שהעלה ינאי: "קרנות ריט הן מכשיר חברתי. אנחנו יוצרים אותן כדי לאפשר לשוכרי דירות שלא יכולים לקנות דירות להשקעה לקנות מניות בדירות וכך ליהנות גם הם מעליית המחירים".



    0 תגובות